29 Ağu 2009

MEYVELİ VE CEVİZLİ KEK

Baktım birkaç meyve çürümeye yüz tutmuş hadi dedim sizinle kek yapayım. Yani bunun "şöööyle leziz bir kek olsa da yesek" benzeri duygu ve düşüncelerle hiç ilgisi yok ;)
Oldukça atmasyon (ki en zevkli ve eğlenceli kısmı da bu) ama bir o kadar da baştan çıkarıcı bir lezzet oldu. Tavsiye derim ;)

Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağını biraz geçgince şeker
3 su bardağı un
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı iri dövülmüş ceviz
3 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Çürümeye yüz tutmuş her türlü meyve (Ben incir, ankara armudu ve mürdüm eriği koydum)

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri çırpıyoruz. Un, yağ, süt, kabartma tozu ve vanilyayı da ilave edererek mikserle pürüzsüz bir karışım elde edene kadar çırpmaya devam ediyoruz.
Ceviz, 1 yemek kaşığı hindistan cevizi, ve minik minik doğradığınız meyvelerinizi de karışıma katarak bir kaşık yardımıyla karıştırıyoruz.
Kalıbımızı yağlayıp çok az un serperek ve kalan 1 yemek kaşığı hindistan cevizini de kalıba serpiştiriyoruz.
Önceden ısıtılmış 175 derece fırında içi pişine kadar pişiriyoruz.
Fırından çıkardığımız keki 10 dakika kadar soğumaya bırakarak servis tabağımıza ters çevirip üzerini isteğe göre hindistan cevizi ile süslüyoruz.

Not 1: Meyveler kekin pişme süresini uzatıyor. Bu nedenle üzeri pişmiş gibi görünse de kekin içine bir bıçak batırarak içinin de piştiğinden emin olun.

Not 2: Ben çeşit olsun diye kağıttan küçük muffin kalıplarım için de biraz karışım ayırıp onları da pişirdim. Daha neşeli :)

2 yorum:

  1. Bettra yemek tariflerinide yayınladım :) Zombiler her konuda yazsınlar değil mi? Yakında com'a geçeceğiz orayada yazılarını beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Eeee peki ama beni beklemeden yazmışsınız zaten..
    Bir sakıncası yok ancak önce bir haberleşsek daha hoş olurdu sanki...

    Sevgiler,

    YanıtlaSil