29 Ağu 2009

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA


Hafta sonu geldi ya çalışan bayan olarak attım kendimi yine cici mutfağıma. Saatler sürüyor hafta sonları bu cici dört duvarın kolarından kurtulmam. Aksi halde hafta içi son derece sağlıksız besleniyoruz :(
Geçen gün kayınvaldemlere gittiğimizde çok lezzetli bir barbunya yapmıştı tadı damağımda kaldı. Eh dedim zeytinyağlı bir barbunya yakışır o halde bu haftanın mönüsüne. Tazi pek sevmez ama olsun bu kez kendi damak tadım için pişirdim.
Malzemelerin arasında salçayı görüp "salçalı zeytinyağlı yemek mi olur yahu ?"diyecek olanlara cevabım: İnsanın kocası içinde salça olmayan yemeği yemiyorsa bal gibi de olur :) İstemeyen koymayabilir tabiki...
Ve bence zeytinyağlı yemeğin sırrı bol soğanı ve zeytinyağıdır diyerek başlıyorum yazmaya..
Sevenlerine afiyet olsun :)

Malzemeler:
1/2 kg barbunya
1 çay bardağı zeytinyağı
2 soğan
2 diş sarımsak
2 orta boy domates (kabuklarını soyup küp küp doğrayın)
1 tahta kaşığı salça
1 sivri yada çarliston biber
1 orta boy havuç
1 küp şeker
Tuz
Su
Maydanoz (İnce kıyılmış)



Yapılışı:
Doğranmış soğan ve sarımsaklarımızı yağda pembeleştiriyoruz. Biberlerimizi de ekleyip onları da öldürüyoruz. Salçamızı ilave edip yediriyoruz. Domatesleri ilave ediyoruz. Birkaç kez döndürüp barbunya ve halka halka doğradığımız havuçları katıp 5 dakika kadar ara ara karıştırmak suretiyle kavuruyoruz.


Şeker ve tuzunu koyup üzerini az geçecek kadar su ilave edip barbunyalar pişinceye kadar kısık ateşte pişiriyoruz.


Ateşten alıp uygun bir kaba alıp üzerine ince kıyılmış maydanoz ile süslüyoruz. Benim maydanozum yoktu fesleğenimle süsledim.

2 yorum:

  1. Bu en sevdiğim yemeklerden birisidir.Tam isabet :)
    Güzel bir pazar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Ben de bayılırım :)
    Size de :)

    YanıtlaSil