7 Eyl 2009

YENİ

Zaman geçtikçe bir düğüm gibi oturur boğazına özlemek. Yutkunsan canın acır, öksürsen ... öksürsen bir şey değişmez yumru oranda kalır...
Kendine şaşarsın "bunu niye özlüyorum ki ?" diye..
Sokaklar gelir aklına, mahallenin eski binaları, simit satan çocuk, fırından yeni çıkmış ekmek kokusu ama sizin fırının ekmeklerinin kokusu, bakkal, trafikte sıkışıp kalmış arabalar hatta ve hiç fark etmediğin daha bir sürü şey. Her şeyi özlüyorsun değil mi? Çünkü o her şey geride bıraktığın hayatın ...

Bir "Ufacık" benzerlik seni buraya geri getirecek. Dalıp gideceksin akıl defterindeki resimlere. Burnun sızlayacak göz yaşlarınla savaşırken. Baktığın soğuk binalardan nefret edeceksin kimi gün, hiçbir şey ifade etmedikleri için. Yaşanmış bir şeyler arayacaksın, bir ufacık kırıntı.. Güneş açacak sen görmeyeceksin kış sanacaksın hep, gri... Doğal yaşam koşullarından uzaklaştırılmış vahşi bir yaban hayvanı gibi çırpınacaksın. Hava isteyeceksin, nefes almak.. Anlattıkların anlaşılmadıkça yada anlatamadıkça gönlünce, içinden haykıracak ama kimselere duyuramayacaksın sesini. Sevdiğin adamın anlamayan bakışlarına incineceksin. Kimsesizlik saracak her yanını, yaz sıcağında bile ürpereceksin. Ve "sıfır" ın anlamını anlayacaksın bugünlerde.. Her şeyin "sıfır" olduğu bir yerde ayakta kalmaya çalışırken köksüz ağaçlara benzeteceksin kendini. “Nasıl?” diyeceksin sıklıkla..

Onu düşüneceksin sonra. Şu sıralar "her şey" diye hatırladığın şeylerden uğruna vazgeçtiğin adamı. Aşkın nelere kâdir olduğunu.. Bu yeni hayatın nedenini ne çok sevdiğini ve onsuz geride bıraktıklarının hiçbir anlamı olmayacağını.. Sahip olduğun hayatı, artık sadece sana ait olan, sen kokan, senin kuralların, doğrularınla hayat bulan ve "huzur" kelimesinin, yaşam sözlüğündeki yeni karşılığı olan evini düşüneceksin. "Umut" ve "sabır" başucu kelimelerin olacak.

Sadece içi para dolu kumbaranı daha büyük bir başka kumbara için geride bıraktığını düşün. Kumbaran yine dolacak. Yeni dostlar, yeni eğlenceler ve her yeni şeyi biriktireceksin umutla. Kısa birkaç zamandan sonra fark edeceksin ki özlediklerine her kavuşmanın ardından biran önce geri dönmek, huzurla çevrili surlarının içine atmak isteyeceksin kendini. Sıcak yatağın dönecek aklında uykusuz yurt gecelerinde... Birgün bir bakacaksın “her şey” in içini artık başka şeyler dolduruyor. O gün artık yaşanmışlıkları olan duvarları fark edeceksin. Sokakları, caddeleri, yan komşunun bahçesini tanıyacak her gün başka anılar biriktireceksin.

Hiç anlatmadın mutlu anların dışındakileri. Ben de sormadım.. Bildiklerimi sormak anlamsız geliyor. Sadece birkaç sene öncesini hatırlayıp seni düşünerek, bugünlerde neler hissettiğini, anlayarak ve gözlerimde birkaç damla göz yaşı biriktirerek yazıyorum. Ve içimden “geçecek” diye sayıklıyorum...

Sevgiler,
Bettra...

7 yorum:

  1. bu satırları eger kapagı kopuk eski bir kitaptan şans eseri okumuş olsaydım şayet şu an kim bunun yazanı yada yazarı diye dönüp dururdum heryerde...sora sora bagdat bulunura inanan bir küçük çocuk olarak sorardım binbir yere yılmadan...parmaklarımı yedim lezzetinden inan...muhteşem...şimdiye kadar okuyup tattıgım ve kendimden geçtigim en iyi bettra'ydı bu...bayıldım resmen...ee azcıkta kıskandım tabi itiraf...ellerine saglık ortak...bu yeni aldıgın fırın her ne markaysa hemen bana yaz olur mu...çünkü bende bu kadar harika lezzetler yazıp pişirmek istiyorum...teşekkürler kalemine saglık...

    YanıtlaSil
  2. :) Ne kadar mutlu olduğumu anlatmak istiyorum ama cık başaramayacağım..
    Teşekkür ederim, çok...
    Ayrıca kendi fırınından çıkanları unutma lütfen. Tadından yenmezleri çok okudum :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. betraa!
    sen böyle yazdıkça bazenleri,
    okurken canım acıyor.
    nasilsa, satırlardan bir kaç kelime geliyor beni buluyor.. vuruyor..

    bu kadar net tespitler, bu kadar güzel kelimelerde..


    o kumbaran yine dolacak! ama senin istediklerinle.

    YanıtlaSil
  4. Yutkunmak istedim okurken ama başaramadım, gerisi göz yaşlarım aktı, sadece bakabildim akmasını önleyemedim...
    Yüreğine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  5. Bazen, yutkunamadığında yada içindekiler afet olup seni kasıp kavurduğunda bırak göz yaşların akıp süpürsün her şeyi. İyi gelecek, biliyorum.
    Seni çok özledim :(

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten şaka gibi bazen sana çok uzak olduğunu düşünürsün, aslında bilmezsin ki ne çok ortak yönleriniz vardır hayata dair ne kadar çok paylaşacaklarınız vardır. Hayatına girer ve kısa süreliğine bile olsa iz bırakır bir daha silinmemecesine...
    Hayatıma hoş geldin şeker, ben de seni çok özledim özellikle de sinema ile ilgili sohbetlerimizi:)
    Bugun aynı kartı tekrardan atıyorum seker sanırım digerinde bir sorun oldu ama zarfın içine tarihi o gün kartı attığım tarihi yazdım :)) o da gelirse artık şansa...
    Kocaman öpüldün...

    YanıtlaSil
  7. Sen de hoşgeldin canım, yine yeniden ...

    ihi :D sabah karti dusundum ben de "nerde kaldı yahu" diye...

    Öperim ;)

    YanıtlaSil