20 Eki 2009

ÇOCUKLUĞUN RENKLİ DÜŞ SÜSLERİ

Çocukluğun fotoğraflarda kalmış, bir kısmı siyah beyaz bir kısmı en az onlar kadar renkli anılarının çok tatlı kısımlarıydılar. Hani bakkal amcaya gidip elimdeki ufak parayı uzatıp “bu kadarlık bişi istiyorum” dediğimizde verdiklerinden. Dükkandan dünyanın sahibi bizmişiz, istediğimiz her şeye sahipmişiz gibi çıkmaz mıydık?

Eminim hepimiz için anımsattıkları farklı ama güzel anlar. Tüp Çokokrem, Tombi, Çokomel, Tipitip ve diğerleri olmadan neşeli çığlıklarla seslendirilmiş anılar çok renksiz kalırdı..

Aslında daha aklımda şu üçlü Doremi çikolata, eski kahverengi ambalajdaki vazgeçilmez Çokomilk, sigara sakız, külahlı şeker ( hani içinden yüzük vs çıkan), leblebi tozu ve emzikli şeker gibi muhteşem şeyler de var ama bunların görsellerini bulamadım.

Sabah ofiste geçmişin bu harika lezzetlerini andık. Ben hatırladım ya, okuyup bir kaçımız daha hatırlasın tatlı bir iç çekişle tebessüm etsin istedim...

Daha başka neler vardı yazsanıza..?

Sevgiler,
Bettra

4 yorum:

  1. patlayan seker vardi, cikidicikidi bonibonu yazmissin, macun seker vardi, sokakta satilirdi. Elma seker vardi, ben universitede bile arada yerdim, ama yemesi cok zor. Kucucuk agzimizla nasil yermisiz? Pamuk helva vardi...Topkek cok yeni ama, lisede bile olabilirim o ciktiginda.Eti puf vardi, beyazina bayilirim:)Oralet vardi, portakallisindan cok icerdik. Halley vardi, pasta tadinda:) Annem bir de cok ALman pastasi alirdi, hala pastanelerde var midir bilmem :/

    YanıtlaSil
  2. Hayatımın bir dönemi Eti Kakaolu Piknik'i süte batırıp, yemekle geçti.
    Balık Kraker ve Çubuk Kraker arasında kalırdım her markete gittiğimde.
    Turbo'dan resimler çıkardı.
    Haylayf, Bonibon ve BigBabol reklamları gözümün önüne geldi! :)
    Eti Cin ve Damak hala tüm hayat favorilerimdir zaten!!
    Koşarak o günlere dönsek.. Hmm.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Ole'cim,
    Patlayan şekeri şu dakika uzatsalar biran bile düşünmeden avuçlaıp atıveririm ağzıma. Oralet, evet :)Elmalı şeker ve pamuk helvada arara hala dayanamadığım şeyler :)
    Çok teşekkürler hatırlatmalar için :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Mademoiselle Coco,
    Balık, çucuk ve pizza kraker arasında hepimiz gidip geldik galiba :)
    Çokoprensin poşetini avuçlarımıza sürtüp yaldızlı parlak ellere sahip olduğumuzu hatırlıyorum bir de.. Bir defter yada kitap sayfası arasında bekleyen çokomel paketleri hala vardır eminim.. Benim var :)
    Damak hala çoook güzel ama sanırım çocuklukta anlamı, herşey gibi, daha baş döndürücüydü :)
    Ben teşekkür ederim :)
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil