4 Eki 2009

DÖNMEK...

Zamanı unutmuş, günümü şaşırmış gezerken Anadolu'yu, yinede çoook uzun zaman oldu duygusundan kurtulamadım koca bir hafta. Parmaklarım tuşları, içimdeki kelimeler bir çıkış yolu arayıp durdu bu zamansız hafta boyunca.
Ne güzel, arada bir şu hep üzerinde gidip geldiğimiz çizginin dışına taşıyıp rotamızı bir yerlerde başka yaşamların, başka renklerin gerçekten hayatta olduklarına tanık olmak.
Ne güzeldi başka bir denizin aynı maviliklerine dalmak, uzun sarı yollar boyunca bozkırlarda kaybolmak.

Güzeldi, bir zamanlar benim olan, terk edip giderken göz yaşı döktüğüm şehri yeniden yaşamak.
Bensiz buruk kalır sanmıştım. Evimin kapısı değildi sadece kilitleyip bomboş soğuk duvarlarla ardımda bıraktığım. Koca şehri kilitlemiştim ben. Kapısını çekip çıkarken ah ne çok yanım kalmıştı içerde.. Bomboş, ruhsuz bir bedenle dönmüştüm bu deliğe. Ve sanmıştım ki ben gittiğimde o, eski soluk günlerine geri dönecek. Dağı küsecek, sert deli rüzgarlar çarpacak kimsesiz evlerin pencerelerini... Ben gittim ya seni bırakıp, sandım ki kimse kalmadı seninle.. Yüzyıllardan getirdiği o koca cüssesiyle sığınabileceği birkaç gölge bulur belki demiştim. soğuk, uzun, kara gecelerinde. O zaman belki birileri kırar kapısını girer de yeniden yaşam dolar sokaklarına.. Hayat bulur...
Oysa o yeşermiş, büyümüş . Ben ona hasret dolu sözcükler yollarken, o hala benim ama başka bir şehir olmuş yokluğumda.
Kilitlemiştim seni. Seni, ben gibi anlayacak, sevecek birileri gelip yerleşene kadar sıcak bağrına...

Görmek güzel. Ama umduğunu, sandığını değil sadece olanı buluyor, görüyor insan.
Dönmek güzel. Bakalım neler bulacağım..

Sevgiler,
Bettra...

3 yorum:

  1. Ne güzeldi başka bir denizin aynı maviliklerine dalmak, uzun sarı yollar boyunca bozkırlarda kaybolmak... muhteşem bir cümleydi ortak...harikasın...

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin canım, inan yokluğunda seni çok aradım deli gibi her gün seni ziyaret ettim ama sen yoktun:(ama şimdi geldin. Yola devam...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Robin,
    Şımarıyorum desem :) Teşekkürler...

    Canım Bubu,
    Ben de deli gibi sözcüklerden evime geri dönmeyi bekledim. Çok öpüyorum ;)

    YanıtlaSil