10 Kas 2009

BU DÜNYANIN ÖTESİ

Oldum olası doğa üstü güçlerle ilintili, fantastik hani gerçek dünyada olmadığını bildiğim ve belki de içten içe olmasını dilediğim hikayeleri, bu hikayeleri konu olan filmleri çok sevdim. Bu yüzden Narnia Günlükleri, Lost Boys, Interview With The Vampire, The Dark Night, Bewitched, Beetlejuice, Devil’s Advocate, Harry Potter, The Fellowship Of The Rings ve buna benzer yüzlercesi favori kitaplarım, filmlerim oldular... Bazıları gerçeği okumak, olan / olabilecek şeyleri izlemek ister.. Hayal gücünün sınırları aşıp gitmesinden, mantığını aşan olay örgüsünden hazzetmez. Komik yada aptalca bulur. Yok artık der. Ben demem. Ben hayranlıkla okur, başım dönerek izlerim, başarıyla ortaya konan, gerçek üstü hikayeleri. Ve beni gerçeğin koynundan çekip çıkardıkları, başka bir dünyanın içine çektikleri için minnettar kalırım genellikle.

Az önce düşünüyordum da.. İnsanın gözleriyle ateş yakıp, elini şıklatmasıyla kıyafetlerini değiştirmesi, yüzyıllar boyu yaşayıp güzelliğinden hiçbir şey kaybetmemesi, gözlerini kapatıp hayal ettiği yere ulaşabilmesi, bakışlarıyla etkileyip karşısındakine her istediğini yaptırabilmesi, aklını okuyup oraya sadece istediklerini yerleştirebilmesi ve kalanı silebilmesi nasıl olurdu acaba? Gökyüzüne tırmanan ağaçlar olsaydı. O ağaçların yüksek dallarından ulaşılabilen evler. Muhteşem sihirler yapabilseydim mesela..? Sevgilim, ismini fısıldadığımda yanımda olabilseydi. Canavarın ellerinden kurtulmak için başka birine ihtiyacım olmasaydı.. Dokunup hastaları iyileştirebilseydim.. Çok iyi duyup koklayabilseydim bir kaplan gibi.. Arka odadaki dolabın içine girip yarı insan yarı keçi yaratıklarla, konuşabilen sincaplar, aslanlarla dolu başka bir dünyaya geçebilseydim.. Ağaçlara tırmanıp, rüzgar gibi hızlı hareket edebilseydim... Eve giderken karşılaştığım köpekle selamlaşıp, sabah penceremin önüne konan papağana günaydın diyebilseydim.. Yaşayan, konuşan ağaçların olduğu bir ormanın varlığından emin olabilseydim.. Bu ormanlarda yaşayan insana benzer canlıların hikayelerini bilseydim. İstediğimde akıl okuyup istediğimde akıl kapımı her şeye kapatabilseydim. Bütün gün çalışıp, dans edip, okuyup, muhteşem yemekler yapıp hiç ama hiç yorulmasaydım. İyiyle kötüyü bir çırpıda ayırt edebilecek kuvvetli hislere sahip olabilseydim. Aklından bir sürü kötülük, cinlik geçen ve haddini aşmaya çok niyetli olanlara derslerini verebilseydim.

Öte yandan bu yeteneklere sahip olan biz değilsek pek tekin olmayabilirdi, değil mi? Yeryüzünde tanıdığım, bildiğim en vahşi, en bencil, en acımasız yaratık olma özelliğini kimselere kaptırmayan “insan”ın eline böylesi güçler geçse neler olabilir Tanrı bizden daha iyi biliyor olmalı ki içimizden birilerine bu tür yetenekler yada özellikler bahşetmeyi pek tercih etmiyor.. Yine de içimdeki kız, bu hayatta birilerinin yüzyıllardır yaşadığına, harika sihirler yapabildiğine, bizim göremediğimiz şeyleri görebildiğine, bir bakışıyla her şeyi değiştirebildiğine inanmak istiyor. Biliyorum biliyorum bu, hayallerimdeki kadar sorunsuz olmazdı ama içinde bulunduğumuz bu sıradan dünyada da sadece iyiler olarak yaşamıyoruz öyle değil mi? Her şey zıttıyla var..
Hımm kim bilir? :)

Sevgiyle,
Bettra

6 yorum:

  1. bayılıyorum fantastiğe :) yok ben onları anlamasamda yıllardır her türlü hayvanla, ağaçla, eşyayla konuşurum... görenler garipsiyolar ama alışanların hoşuna bile gidiyo artık :P insanı mutlu eden bi hayal dünyasının olması harika bi şey :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de zaman zaman kendimi onlarla konuşurken buluyorum :) Keşke bir de onları anlayabilseydik :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. çok masalsı, olmasını istediğim, sıklıkla hayal ettiğim şeylerden bahsetmişsin :)

    hayatın sıradan olduğunu kabullenmek istemiyorum sanırım. hep daha fazlası olduğunu hayal ediyorum. neden olmasın ki :) yani evren bu. herşey mümkün ki :)

    YanıtlaSil
  4. Evet her şey mümkün ki :)
    Mümkün olmalı :)

    YanıtlaSil
  5. siradan yaşamımızdan cok daha fazlasinin oldudugunu dusunenlerdenim ben de. evet, kötü dusuncelilerin elinde kotu sonuclar verebilecek sekilleri de olma olasiligi var elbet ama, ben gene de umudumu kaybetmeyerek, iyilerle oldugunu dusunerek hayal dunyama daliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Hayal dünyalarımızın sonsuz olması dileğiyle :)

    YanıtlaSil