12 Kas 2009

ÇİZGİ ROMANLAR GERİ DÖNDÜ!

Ne çok okurdum Red Kit'i, Tommiks'i, Kızıl Maske'yi... Zagor, Mister No ve Conan. Oldukça uzun yıllar da okumaya devam ettim..
Çok azımız bu karakterlerin kıyısından köşesinden bir yerinden hayatlarımıza girmediği bir ilk gençlik dönemi yaşamıştır sanırım.
Şimdikiler bu konuda bizim kadar şanslı değil ne yazık ki.
Dün akşam Beyoğlu'nda gezerken arkadaşımla bir kitap sormak için kitapevine girdik. Ne var ne yok bakarken raflardan birinde Mary Shelley'in Frankestein'ını gördüm.. Ama çizgi roman olarak ! "A aaa?" diye hemen kapıp büyülenmiş gözlerle sayfaları karıştırırken Macbeth'i fark ettim. Ve ardından Kafka'yı!
Yani bir "A aaaa?!" daha :)

Ne yazık ki NTV'nin Çizgi Roman Dünya Klasikleri için kolları sıvadığından henüz haberim yoktu! Meğer NTV Temmuz 2009 itibariyle bu klasikleri çizgi roman olarak yayınlanmaya başlamış. Macbeth temmuz ayından bu yana 4. kez, Kafka 3. kez basılmış. Frankestein'ın ise daha piyasaya sürülmeden 2. baskısı yapılmış.
Çizgi roman hastası biri olarak bu muhteşem klasiklerin bu şekilde çalışıldığını görmek beni çok mutlu etti. Benim gibi durumdan henüz haberi olmayan birileri olabilir diye burada paylaşmak istedim.
Bizler için çok eğlenceli olacağı kesin ama özellikle küçük yaşta çocuğu olanlar için de çizgi romanların bu büyük eserleri tanıtmanın harika bir yolu olacağı düşüncesindeyim. Çocuğunuza küçük yaşta Shakespeare'i okutup sevdirebilirsiniz!

Koşun ! Kitapçılarda sizi bekleyen muhteşem çizi romanlar var !

Sevgiler,
Bettra.

2 yorum: