1 Oca 2010

AVATAR

Yeni yılın bu ilk yazısı çok anlam ifade etmeyecek biliyorum ama yazasım var.
Gösterime girdiğinden bu yana Tazi'yle tam üç kez izleme girişiminde bulunduğumuz ancak bir türlü başaramadığımız James Cameron'un Avatar'ını merak etmekten çok yoruldum. Filmi iz le ye mi yo rum! Deniyorum, gerçekten.. Ama olmuyor! Sanırım 2009 yılın son üç - dört ayında yaşadığım baş döndürücü yoğunluk zihinsel devrelerimde bir durgunluk yarattı. Ve bu durgunluk iş dışında mantıklı şeyler yaşamama engel oluyor. Bütün enerjimi işe verip kalan posamla ancak hayatta kalmayı başarabiliyorum. Ye, iç ve uyu. Ha pardon bir de izleyebildiklerini izle okuyabildiklerini oku ki ruhsal pencerelerinden içeri azıcık oksijen girsin!
Avatar'ı da bu yüzden izlemek istiyor-dum- işte! Biraz nefes almak ve Allah'ın bahşettiği yeteneği kullanabilme yeteneğine sahip birinin daha neler yapabildiğini görebilmek için.
Ama her üç seferde de önümüzdeki son iki seans doluydu. Sanırım bilgi dağarcığımda bu kadar büyük ve uzun süreli bir ilgiyle karşılaşan başka bir film yok. Film gösterime gireli tam 2 hafta oldu ve bugün 18:00de İstinye Cinebonus'ta ve Astoria'da 21:30 dahil her ki seans da yine doluydu. Bir önceki sefer gittiğimizde, perde ile burun burna izleyebileceğimiz koltukları saymazsak yine yer yoktu. Filmin gösterime girdiği ikinci gün olan 19 Aralık Cumartesi günü karşılaştığımız salon durumunden sanırım söz etmek istemiyorum.
Şimdi, aklıma takılan çok mantıklı bir soru soruyorum: Neden ilk sefer yaşadığımız ama beklediğimiz hüsrandan sonra " Eh nasıl olsa artık yer buluruz" temalı kendinden ve izleyiciden emin cümleler kurmak yerine rezervasyon yaptırmak gibi kolay ve emin bir yolu seçmiyoruz? Bilmiyorum! Aklım neredeydi bilmiyorum! Bir enteresan mıyız bilmiyorum! Ofisteki hayatımın beni bu kadar tüketmesine neden izin veriyorum bunu da bilmiyorum. Tek bildiğim kendimi bir kısır döngünün içine düşmüş gibi hissediyorum ve bu durum canımı sıkıyor! Cameron'un hayal dünyasında neler yaratıp bunu dünyaya nasıl gösterdiğini ben de görmek istiyor-dum- hepsi bu. Ama bu kadar başarız deneme sanırım hevesimi kırdı. Ha yine denemez miyim? Şüphesiz denerim! Fakat artık gideceğim salonda filmi sağlıklı bir şekilde izleyebilmemize yetecek, bize ayrılmış iki adet koltuk olduğundan emin olmadan sanırım şurdan şuraya adımımı atmam!
Ne filmmiş yahu?! Hepiniz izlediniz bir ben kaldım değil mi? :(

Not: Haftalardır aklımda sevimsiz 2009'dan kurtuluşumuzun şerefine 2010'a atfedilmiş umut dolu yazılar var. Ama işten kalan posamla bunları toparlayıp yazmak ne yazık ki mümkün olmadı. Olsun yine de bu sıralar belki bir kaç beklenti bir kaç ne yaptım ne yapmadım ne yapamadım neleri yapmaktan kaçtım yazısı yazarım ;)

"Zaman ne çabuk geçiyor" cümlesi yeryüzünde tüm ırkların kullandığı evrensel bir doğru olarak kabul edilmeli bence! Bakın yılın ik gününü bitirdik bile. 31 Aralık 2010 geldiğinde "Daha dün 2010'un gelişini kutlamıştık yahu!" diye başlayan milyonlarca konuşma olacak değil mi?

Kalan zamanlarınızı layık olduğunuz ve düşlediğiniz gibi yaşayabilmenizi dilerim.
Mutlu Yıllar :)
Sevgiyle,
Bettra...

6 yorum:

  1. Bettracigim, senin duygularini cok iyi anliyorum cunku aynen 1 ocak gunu toplam 8 sinema dolasip hicbirinde avatar icin yer bulamadik. sonucta bu kadar hirs ancak bizi 3 boyutsuz ve turkce de olsa bulabildigimiz bir saat 23.00 seansi paklar diyerek avatari izledik. bugun de amerikada uc boyutlusunu izledim. her seyden once iki boyutlusu bile insani buyuluyor, hatta renk cumbusu daha net oluyor, cunku gozluklerden dolayi renkler uc boyutluda bekledigim gibi parlak degildi.
    Ikincisi burada cok kolay yer bulduk bile demeyecegim, salon nerdeyse bostu diyecegim, demek ki biz halkca her seye ragmen sinemayi seviyoruz:) son olarak burada film arasi yok! 2 saat kirk dakika boyunca ekran karsisinda kilitsin. Allahim ne zaman ara verecekler, Turkiye'de burada ara verilmisti diye icimden bosubosuna cumleler kurmusum megerse. Sonuc olarak, film cikisinda 2 tur atarak bacaklarimizi acmak durumunda kaldik ama gene de guzeldi. Son olarak demistim ama eklemeden gecemeyecegim, film oncesi Alice'in uc boytulu fragmanini gordum bugun!!!! Gosterime girince ben de orda olursam mutlaka birlikte gidelim, cok eglenceli gorunuyor:D Mutlaka onceden rezervasyon yaptiralim ama, sinema sinema dolasip bilet bulmayi ummak cok cileli bir bosa cekilen kurek....

    YanıtlaSil
  2. Olecimmm,
    Ösledim seni :)
    Dün tekrar rezervasyon yapma girişiminde bulunduk ama bu hafta persembeye kadar salon yine doluydu. "Yok artık!" vb epk cok cümle kurmak istiyorum :)
    Bu arada burada da bazı salonlar ara vermeksizin izletiyorlarmış filmi. Herkeste bir sinema sanatı aşkı falan doğdu sanırsam, film iyi anlaşılsın konsantrasyon bozulmasın falan diye ugraşıp ara mara vermiyorlar. Tabi bu sırada daha mı beter bozuluyor konsantrasyonlar bilemeyecegim :)
    Insallah bu hafta seyretmek kısmet olur artık..
    Alice i kesinlikle birlikte izlemeliz. Filmden ağzımızın suyu akarak çıkacağımıza ve bir daha bir daha diye bağıracağımıza eminim :)

    Sevgiler,
    Bettra.

    YanıtlaSil
  3. Bettra'cım,
    Senle buluştuğumuzda da filmi izlediğimi söylemiştim. Yaratılan aviler ve onların dünyası dışında her zaman Amerikan filmlerinden tanık olduğumuz diğer dünya pek iç açıcı değil ve sıradan. Sadece ve sadece yaratılan dünyaya hayran kaldım keşke film onun üzerinden daha etkileyici ilerleseydi. Diğer kısım ise her zaman ki gibi tahmin etmek hiç zor olmuyor. Beklentim açıkcası daha yüksekti ama dediğim gibi yaratılan yer çok ama çok güzel, renkler alabildiğine büyüleyici ve etkileyici...sırf bunun için izlemeye değer diyorum...
    Sevgiler Bubu

    YanıtlaSil
  4. Bubu'cum,
    İzlemedim ya ne deseniz nafile:) Gidip kendi gözlerimle neyi en kadar ne yapabilmişler görmem duymam lazım:)Filmin reklamlarında da sıkça kullanılan bilmem kaç bin renk cümlesinden renkler konusunda iddialı ve zengin bir fim oldğunu anlamıştım ama şimdi siz de söyleyince daha çok ve daha çabuk görmek istiyorum :)
    Teşekkürler değerli yorumun için.
    Mua :)

    YanıtlaSil
  5. artik izledin mi izlemedin mi? :)

    YanıtlaSil
  6. Cık hala izlemedim :( Yarın yine deniycez :)
    Yine izleyemezsek bu sefer sinirden gülmeye başlarım heralde ihi :)

    YanıtlaSil