22 Oca 2010

HALA YENİ, ÖYLE DEĞİL Mİ?

BİR YENİ YIL YAZISI
Kimse "her şey" değil dedim, seni de listeme ekledim.
Kurumuş dallarına aldanıp kimseyi ve hiçbir şeyi dış görünüşüne göre yargılama dedim. Yine.
Yeşillenmelerini bekledim. Sonra gölgelerinde dinlendim.
Bazen zaman bizim onu algıladığımız ölçülerde geçmez, bilirsin diye fısıldadım aynadaki aksime. Zamana teslim ettim en değerli şeylerin varlıklarını bile.
Çoğa az koyabilir, aza çok sığdırabilirim deyip sığdırdım.
Aşk rüzgar gibi gelip geçecek, gelip geçecek dedim.
Geldi geçti, geldi geçti ama hiç dinmedi.
Bildiğim ama kimi gün unuttuğum önceliklerimin altını çizdim bir kez daha kara kalemimle.
Arkalarda kalanları önlere, gereksiz öne koyduklarımı arkalara ittirdim.
Geride kalanlar yüzünden üzülmeyi ve öfkelenmeyi bırakmayı denedim.
Hala deniyorum ve hiç fena sayılmam.
Sıfatı ne olursa olsun hak etmeyeni hak etmediği bir saygıyla yaşatmayacağım dedim.
Yetmedi öldürdüm. Yaşarken ölenlerin yasını tuttum.
Yaptıklarımı ve yapmak istediklerimi listeledim umutla. Listeleri karşılatırınca hayallerimin hala satılarda beklediğini gördüm.
Bekleyen hayallerimi, gördüğüm deli rüyalarımı anlattım içi ışık dolu yüreklere. Bazen yıldız çıktı ışıklar bazen güneş. Işıklı ellerin beni rüyalarıma doğru itmesine izin verdim. İçimin kilitlerini çözdüm.
Doğru bildiklerim için kimi gün sivrilen dilimle konuşmaya, istemeden de olsa can acıtmaya devam ettim. Sonra hep aynı şeyler oldu: Haklı da olsam durum değişmedi. İsteyen sadece istediğini anladı, istediğine inandı.
2009 özetle böyle geride kaldı...

Kendim için sağlık ve huzurla korunmaya alınmış daha verimli bir yıl diliyorum.
Kalanlar için de tüm güzellikleri..
Sevgiler,
Bettra

******
Yeni yıl yazıları mutlaka aralık ayında yada yılın ilk haftası yazılmak zorunda değil öyle değil mi?
Hem hala yeni sayılır :)

2 yorum:

  1. bence de yeni, hem zaten gunesin dogdugu her gun yeni degil mi?:) gene de guzel bitmis eski yil bence, simdiki yilsa umut ve isik dolu;)

    YanıtlaSil
  2. Geriye dönün baktığımda sadece güzel olanları saymayı deniyorum Ole.. Kalanlar için rol aldığım filmin adı: "Sen Zaten Hiç Var Olmadın ki" :)
    Mua uzaktaki kıvırcığa ;)

    YanıtlaSil