1 Tem 2010

ECLIPSE

Tadı damağımda kaldı ! Bu kez şiddet ve sert sahnelerin adamı David Slade'in ellerine teslim edilen 3. Twilight filmi "Eclipse" dün akşam beni "Evvvet!", "Hadi ama", "Sen çıldırdın mı?" gibi kontrolsüz tepkilerimle koltuğuma mıhladı. Ne yalan söyleyeyim serinin sıkı takipçilerinden olsam da Chritz Weitz'in ellerinde son şeklini alan "New Moon" beni o kadar etkilememişti. Filmi sadece iki kere izledim ve özel bir amacım olmazsa bir daha izleyeceğimi de sanmıyorum. Ama "30 Days of Night", "Hard Candy" gibi filmlerin yönetmeni Slade uzmanlık alanı olmayan romantik sahnelerin dışında oldukça iyiydi. Tamam kabul 3. bölüm, 2. ye göre macera, gerilim, aksiyon ve karmaşık da olsa romantizme daha elverişli. Yani izlemesi seyirci için daha zevkli ve kolay. Yine de ben yönetmenin, çamurdan heykel yapan maharetli eller gibi filme son ve can alıcı rötüşları yapan kişi olduğuna inanıyorum.

İçimde "Harika!" diye bağıran sesi bir kenara bırakacak olursam film genel olarak "İyi" diye nitelendirilmeyi hak ediyor. Detaylara gelince:

Bazı sahneler vardı: Bella ve Jasper arasında geçen gibi mesela. Sanki donup kaldı film, akmadı. Filmde yeni doğan rolünde izlediğimiz Xavier Samuel (Riley) çok başarılıydı. Öte yandan Victoria rolündeki Bryce Dallas Howard rolünün hakkını vermiş gibi görünsede benim gözüm Rachelle Lefevre'yi aradı. Sanırım çok daha kolay okunan bir yüzü vardı. Nefreti, acıyı ya da tutkuyu izleyiciye çok daha rahat iletebildiğini düşünüyorum.

Filmin aslında izleyiciyi sinirlendirecek "yok artık" dedirtecek sahnelerinde kullanılan espirili dil, bir çok sahnede salonu dolduran izleyiciyi güldürmeyi başardı.

Son olarak keşke Meyer, Bella karakterini daha az "aşifte" yaratsaydı! Zavallı Edward'ın başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmedi desem abartmış olmam sanırım!

Aslında yazacak daha çok şey var ama tatil beklemez :) Ve düzgün bir yazı için de bir kere izlemek yetmez. Bu nedenle akşamdan beri devam eden mutlu heyecanımı kısaca paylaşıp gitmek istedim. Filme doğrudan antipati duyan bir sinema seyircisi değilseniz gidin ve izleyin. Değecek ;)

Sevgiler,
Bettra...

5 yorum:

  1. http://www.mustafaturkan.com/sinema/tutulmaeclipse.html

    Bende buraya filmle ilgili birşeyler yazdım :)

    YanıtlaSil
  2. Gel de bana da izlettir dityecegim ama bunun icin once senin gelmen, benim bu arada gitmem ve yeniden gelmem gerekecek :) Bu arada bol bol izle ama benim icin de bir izlemelik yer ayir kendinde, tamam mi?;)

    YanıtlaSil
  3. Captainspaulding: Yorumunuzu henüz okudum. İlk fırsatta okuyacağım yazınızı :)

    Sevgiler,
    Bettra

    YanıtlaSil
  4. Ole'cimmm :) Döndüm. seni bekliyorum :) Sen gelene kadar sanırım pek çok kere izlemiş olurum :) Sen de çabuk dön ve harika bir yorumlu izleme faslı yapalım :)

    YanıtlaSil
  5. Ben burdayim bir sure daha, izlemek icin olmasa da tatil anilarini dinlemek icin mutlaka gorusmeliyiz!

    YanıtlaSil