29 Kas 2010

KİTAPLAR DA DEĞİŞİR...

Seneler sonra aynı sayfaları tekrar çevirince okuduğunuz başka bir kitaptır aslında, bilirsiniz değil mi? Okuduklarınız başkadır, anladıklarınız başka... Siz zamanlar zamanlar önce o kitabı okuyan kişimisiniz de kitap aynı kitap olsun hem..? Mesela ilk kez soğuk bir sonbahar günü gördüğünüz deniz fenerli tepe belki aynıdır da ona giden toprak yolun kenarında sizi bekleyen o yaşlı delikanlı bu kez o kadar da tekin görünmez gözünüze. Tatlı satırların arasına gizlenmiş can sıkıcı kelimeler okursunuz bu kez..
Bu yüzden seviyorum kitaplığımın, önünden geçerken hep gülümseyerek baktığım, bazen göz kırpıp "seni özledim" diye düşündüğüm ikametçilerini gün gelip tekrar okumayı. Zaten okuduklarımı ana hatlarıyla hatırlasam da detayları çabuk unutan biriyim. Ve o detaylar olmadan her şeyi tatsız tutsuz bulan biri. Ve işte bu yüzden sıkılmıyorum aynı satırları tekrar tekrar ve tekrar okumaktan. Daha bir tek kez aynı kitabı okumadım. Aynı cümleyle karşılatığım az olmuştur pek çoğunuz gibi. Ben her sabah ama eksik ama fazla ama iyi ama kötü başka biri olarak uyanırken kitaplarımın da bana anlattıkları farklı oluyor elbet. Ya da kim bilir belki onlar aynı şeyleri söylüyorlarır da ben başka şeyler anlıyor, başka insanlar, başka yerler hayal ediyorumdur her seferinde..
Kitaplarınız da sizinle birlikte büyür, değişir... Onları tekrar okumaktan vazgeçmeyin. Her buluşmanızda anlatıklarının farklılığına inanamayacaksınız ;)

Sevgiler,
Bettra...

2 yorum:

  1. baktığım göz benim ama daha farklı bakıyorum her geçen gün. aynı kulaklara sahip olup daha çok sesi duyabildiğim, aynı yüreğe sahip olup istersem daha çok sevgi sığdırabildiğim gibi...işte bu nedenle eski halimle yüzleşmek gibi gelir bana aynı kitapları yeniden okumak ve hatta yeniden seyretmek aynı filmleri...

    YanıtlaSil